H9 Jig Reel Maniacs
Najbliższe Koncerty
Szybki Kontakt

MANAGER:

Mariusz Sprutta

telefon:
+48-607-280-838


e-mail:
jrm@jrm-jig-reel-maniacs.pl




RIDER TECHICZNY:

JRM rider techniczny (PDF)

Rider


P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2023 – dźwięk, światło i multimedia (PDF)

P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2023 – sam dźwięk


C Z Y T A J:


KLUCZ KOLORÓW

biały dotyczy nagłośnienia samego zespołu muzycznego
zielony obejmuje nagłośnienie oraz warunki techniczne tancerek i multimediów
pomarańczowy dotyczy oświetlenia
czerwony oznacza bardzo istotne uwagi



PA

System nagłośnienia PA powinien być adekwatny do danego miejsca (klub, sala, aula, plener, itp.). Powinien to być zestaw nagłośnieniowy wyprodukowany przez firmę o uznanej reputacji (nie akceptujemy wyrobów własnej produkcji) tj. trójdrożny system nagłośnieniowy zainstalowany zgodnie z zaleceniami producenta, który umożliwia szerokie i spójne pokrycie dźwiękiem przestrzeni zajmowanej przez publiczność. System powinien być uziemiony, wystrojony, wolny od szumów oraz przydźwięków sieciowych lub innych zakłóceń uniemożliwiających przeprowadzenie koncertu na zadowalającym poziomie. Subbas powinien być sterowany z szyny AUX.


MIKSER FOH/MON

Mikser ma posiadać minimum 18 wejść mono, 8 wyjść AUX pre, 4 wyjścia AUX post, usytuowany ma być w osi sceny w 2/3 odległości od niej. Nie dopuszcza się ustawiania miksera we wnękach, pod balkonem, z boku sceny (nie dotyczy jeśli jest możliwość sterowania z iPada). Preferowane modele cyfrowe: Allen&Heath SQ, dLive; Midas M32; Behringer X32, Wing; pozostałe do uzgodnienia.



MONITORY

Zespół potrzebuje 3 lub 4 sprawne wedge na niezależnych szynach oraz 2 preampy słuchawkowe lub mikserki (np. Behringer p2):

monitor 1 – wedge 1 – bass i wokal
monitor 2 – XLR do pieca lub wedge 2 – gitara akustyczna
monitor 3 – douszny – perkusja
monitor 4 – douszny – skrzypce
monitor 5 – douszny – flet
monitor 6 – douszny – flażolety (wyskoki i niski), dudy, didgeridoo
monitory 7 i 8 – sidefill stereo dla tancerek w spektaklach i koncertach z choreografiami
Sidefille wypełniają dźwiękiem przestrzeń do tańca, obszar przed zespołem muzycznym, na którym występują Tuatha & Ellorien Irish Dance.
.



LISTA TORÓW - INPUT LIST

01 – bass drum / stopa: 868N/D, Beta 52, D112; niski statyw
02 – snarel / werbel: ATM350, PRO35, RODE M3, SM81; niski statyw / klips
03 – HH: SM57; niski statyw
04 – tom: E604, e904; klips
05 – floor tom: E604, e904; klips
06 – ride: SM58; niski statyw
07 – OH L: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw
08 – OH R: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw

09 – electric and acoustic bass: piec basowy (wyjście 1 x XLR)

10 – acoustic guitar: XLR z Fishmana

11 – flute: SM57; wysoki statyw

12 – dudaire dubh / didgeridoo: D6, BETA52; niski statyw
13 – pipes / dudy, SM57; niski statyw
14 – whistles (high and low), drumla: SM58; wysoki statyw

15 – fiddle / skrzypce: 44099, ATM350, PRO35; klips

16 – vocal: SM58; wysoki statyw

17-18 – do tańca (step irlandzki) – 2 mikrofony pojemnościowe



TANIEC

Projekty z tancerkami Tuatha & Ellorien Irish Dance wymagają:

1. minimum dwóch mikrofonów pojemnościowych zbierających step;

2. prostej i nieruchomej drewnianej podłogi (bez dziur i nierówności, bez wystających drzazg bądź gwoździ, najlepiej matową czyli bezpoślizgową), przestrzeń o wymiarach minimum 4 x 6 m;

3. podświetlonego przejścia łączącego obie strony estrady (za lub pod sceną, światło nie może przedostawać się na scenę), tak by tancerki mogły wychodzić na scenę i schodzić ze sceny z obu jej stron;

4. ekranu w tle sceny (rzutnik multimedialny przywozimy swój lub – po uprzednim uzgodnieniu – korzystamy z miejscowego wyposażenia potrzebnego do ekspozycji animacji).




OŚWIETLENIE

STREFA TAŃCA: równomierne białe światło (2800/3200) od przodu, przed oknem sceny; oraz dodatkowo białe światło z boków sceny doświetlające na przestrzał obszar, w którym wystepują tancerze

STREFA MUZYKI: minimum 7 źródeł światła typu SPOT podwieszone na sztankietach nad muzykami, po jednej nad każdym z muzyków; oraz urządzenia zapewniające kolorowe światło kontrujące, umieszczone za muzykami z tyłu okna sceny

Inne światła (jeśli są na wyposażeniu sali) pozostają do uzgodnienia dla obu stref.

Jeżeli nie ma ww. minimów, prosimy o kontakt/konsultację w celu uzupełnienia braków bądź znalezienia efektywnego rozwiązania prowadzącego do skutecznego zrealizowania oświetlenia obu stref.




NOTA

Prosimy o potwierdzenie zgodności sprzętu z niniejszym riderem najpóźniej 7 dni przed występem. Dzięki temu wszyscy są spokojniejsi, a ewentualne problemy można rozwiązać w bezpośrednim kontakcie z realizatorem zespołu.



SCHEMATYCZNY PLAN SCENY (INNE WARIANTY DOPUSZCZALNE)


Rysunek prezentuje podstawowe ustawienie tj. 3 sekcje po 2 muzyków:
– skrzydło lewe 2 osoby (basista i skrzypaczka),
– środek/tył 2 osoby (prkusista i gitarzysta),
– skrzydło prawe 2 osoby (flecista i dudziarz).

Dopuszczalne są 2 sekcje po 3 muzyków na obu skrzydłach sceny:
– skrzydło lewe 3 osoby (basista, skrzypaczka i perkusista),
– skrzydło prawe 3 osoby (gitarzysta, flecista i dudziarz).

Środek/przód sceny (pomiędzy sekcjami) jest strefą tańca.




SCHEMATYCZNY I OPTYMALNY PLAN OŚWIETLENIA





P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny (PDF)

P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2023 – sam dźwięk



KONTAKTY W SPRAWACH TECHNICZNYCH:

realizator dźwięku: Hubert Łapa, 530-603-230, hubert.lapa@gmail.com
realizatorka dźwięku: Natalia Bassak, 663-350-663, nbassak@gmail.com
realizator oświetlenia: Bogusław Michalak, 601-775-055, bogooslaw@icloud.com
realizator multumediów: Tomasz Frąszczak, 606-519-954, tomek@fraszczak.com
kierownik zespołu: Mariusz Sprutta, 607-280-838, jrm@jrm-jig-reel-maniacs.pl