Rider
P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2019 (PDF)
C Z Y T A J:
KLUCZ KOLORÓW
biały dotyczy nagłośnienia samego zespołu muzycznego
zielony obejmuje nagłośnienie oraz warunki techniczne tancerek i multimediów
pomarańczowy dotyczy oświetlenia
czerwony oznacza bardzo istotne uwagi
WYMAGANIA
PA
System nagłośnienia PA powinien być adekwatny do danego miejsca (klub, sala, aula, plener, itp.). Powinien to być zestaw nagłośnieniowy wyprodukowany przez firmę o uznanej reputacji
(nie akceptujemy wyrobów własnej produkcji) tj. trójdrożny system nagłośnieniowy zainstalowany zgodnie z zaleceniami producenta, który umożliwia szerokie i spójne pokrycie dźwiękiem przestrzeni zajmowanej przez publiczność. System powinien być uziemiony, wystrojony, wolny od szumów i przydźwięków sieciowych lub innych zakłóceń uniemożliwiających przeprowadzenie koncertu na zadowalającym poziomie. Subbas powinien być sterowany z szyny AUX.
MIKSER FOH/MON
Mikser ma posiadać minimum 24 wejścia mono, 6 wyjść AUX pre, 4 wyjścia AUX post, usytuowany ma być w osi sceny w 2/3 odległości od niej. Nie dopuszcza się ustawiania miksera we wnękach, pod balkonem, z boku sceny (nie dotyczy jeśli jest możliwość sterowania z iPada). Preferowane modele cyfrowe: Yamaha CL5, QL5, M7CL; Soundcraft VI, SI; Midas PRO1, PRO2, M32; pozostałe do uzgodnienia.
W niektórych lokalizacjach spotykamy się z przygotowaniem inputów w stole przed przyjazdem zespołu. Prosimy tego nie robić, ponieważ realizator nie stosuje obrazków oraz długich opisów, tylko konkretne kolory dla poszczególnych grup instrumentów. Serdeczne dzięki za zrozumienie!
MONITORY
Zespół potrzebuje minimum 4 sprawne wedge na niezależnych szynach, a optymalnie 5 sprawnych wedge na niezależnych szynach o mocy minimum 450W. Perkusista oraz flecista grają na słuchawkach (gitarzysta akustyczny do odsłuchu używa własnego pieca), więc dla tych muzyków wystarczą dociągnięte XLR i TRS. Skrzypaczka używa wedge lub słuchawek. Patrząc od strony widowni ustawiamy odsłuchy kolejno od prawej:
monitor 1 – douszny – XLR do submiksera – dla perkusisty
monitor 3 – wedge 1 – skośnie do prawego ucha – dla basisty i wokalisty
monitor 2 – wedge 2 – na wprost – dla gitarzysty elektrycznego
monitor 4 – wedge 3 – na wprost – lub douszny - dla skrzypaczki
monitor 6 – douszny – jack symetryczny TRS do preampu słuchawkowego – dla flecisty
monitor 5 – wedge 4 – skośnie do lewego ucha – dla dudziarza i buzukisty
monitor 7 - XLR do pieca – wedge 5 – dla gitarzysty akustycznego
monitory 8 i 9 – sidefill stereo dla tancerek w spektaklach i koncertach z choreografiami
Sidefille wypełniają dźwiękiem przestrzeń do tańca, obszar przed zespołem muzycznym, na którym występują Tuatha & Ellorien Irish Dance.
LISTA TORÓW - INPUT LIST
01 – stopa: 868N/D, Beta 52, D112; niski statyw
02 – werbel: ATM350, PRO35, RODE M3, SM81; niski statyw / klips
03 – HH: SM57; niski statyw
04 – tom I: E604, e904; klips
05 – tom II: E604, e904; klips
06 – floor tom: E604, e904; klips
07 – OH L: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw
08 – OH R: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw
09 – ride: SM58; niski statyw
10 – acoustic bass --- di-box stereo aktywny (Klark Teknik, Radial, BSS)
11 – electric bass --- do pieca basowego (wyjście 1 x XLR)
12 – acoustic guitar: XLR z Fishmana
13 – git L: XLR z procesora
14 – git R: XLR z procesora
15 – Irish bouzouki; di-box
16 – flute: SM57; wysoki statyw
17 – dudaire dubh (didgeridoo): D6, BETA52; niski statyw
18 - pipes (dudy), SM57; niski statyw
19 – whistles, drumla: SM58; wysoki statyw
20 – violin: 44099, ATM350, PRO35; klips
12 – vocal: SM58; wysoki statyw
22-25 – do tańca (step irlandzki) – 4 mikrofony pojemnościowe
TANIEC
Projekty z tancerkami Tuatha & Ellorien Irish Dance wymagają:
1. czterech mikrofonów pojemnościowych zbierających step;
2. prostej i nieruchomej drewnianej podłogi (bez dziur i nierówności, bez wystających drzazg bądź gwoździ, najlepiej matową czyli bezpoślizgową), przestrzeń o wymiarach minimum 4 x 6 m;
3. podświetlonego przejścia łączącego obie strony estrady (za lub pod sceną, światło nie może przedostawać się na scenę), tak by tancerki mogły wychodzić na scenę i schodzić ze sceny z obu jej stron;
4. ekranu w tle sceny (rzutnik multimedialny przywozimy swój lub – po uprzednim uzgodnieniu – korzystamy z miejscowego wyposażenia potrzebnego do ekspozycji animacji).
OŚWIETLENIE
STREFA TAŃCA: równomierne białe światło (2800/3200) od przodu, przed oknem sceny; oraz dodatkowo białe światło z boków sceny doświetlające na przestrzał obszar, w którym wystepują tancerze
STREFA MUZYKI: minimum 7 źródeł światła typu SPOT podwieszone na sztankietach nad muzykami, po jednej nad każdym z muzyków; oraz urządzenia zapewniające kolorowe światło kontrujące, umieszczone za muzykami z tyłu okna sceny
Inne światła (jeśli są na wyposażeniu sali) pozostają do uzgodnienia dla obu stref.
Jeżeli nie ma ww. minimów, prosimy o kontakt/konsultację w celu uzupełnienia braków bądź znalezienia efektywnego rozwiązania prowadzącego do skutecznego zrealizowania oświetlenia obu stref.
NOTA
Prosimy o potwierdzenie zgodności sprzętu z niniejszym riderem najpóźniej 7 dni przed występem. Dzięki temu wszyscy są spokojniejsi, a ewentualne problemy można rozwiązać w bezpośrednim kontakcie z realizatorem zespołu.
SCHEMATYCZNY PLAN SCENY (INNE WARIANTY DOPUSZCZALNE)
Rysunek prezentuje ustawienie szerokie: dwa rzędy muzyków 4/3.
Możliwe jest ustwienie w półkolu lub na skrzydłach w dwóch sekcjach
- wtenczas środek sceny (pomiędzy sekcjami) stanowi strefę tańca.
SCHEMATYCZNY I OPTYMALNY PLAN OŚWIETLENIA
P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny (PDF)
KONTAKTY:
realizator dżwięku: Marcin Baran, 512-323-298, marcinbaranmuza@gmail.com
realizator oświetlenia: Bogusław Michalak, 601-775-055, bogooslaw@icloud.com
realizator multumediów: Tomasz Frąszczak, 606-519-954, tomek@fraszczak.com
kierownik zespołu: Mariusz Sprutta, 607-280-838, jrm@jrm-jig-reel-maniacs.pl