Skład
Michał Mazurwhistles, dudy, dúdaire dubh, drumla, buzuki irlandzkie
cecha muzyczna:
zadęcie jak z Chin do Irlandii
Pochodzący ze Śremu absolwent dziennikarstwa na UAM w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczął w wieku 4 lat od nauki gry na pianinie. Później – równolegle z edukacją muzyczną w klasie fletu – zgłębiał tajniki muzyki ludowej i kultywował muzyczne tradycje rodzimego regionu w kapeli dudziarskiej Sokoły. Z czasem zainteresował się muzyką celtycką, skandynawską i szeroko pojętą World music. Od wielu lat gra na instrumentach etnicznych z całego świata (mbiry, drumla, kou xiang, bansuri, lira smyczkowa), hobbystycznie je buduje, kolekcjonuje, a od 2022 roku produkuje profesjonalne flażolety w ramach marki Mazur Whistles. Występuje również w zespole muzyki dawnej Huskarl.
Aleksander Brych
flety poprzeczne, flażolety, instrumenty dęte
cecha muzyczna:
malarstwo oddechu i rysunek wiatru
Poznaniak z urodzenia, syn Krzysztofa Ryszarda, uczęszczał do szkoły muzycznej I i II stopnia w klasie fletu poprzecznego w Poznaniu i ukończył studia na Akademii Muzycznej w Łodzi na dwóch kierunkach: instrumentalny i kompozycja. Pracuje jako nauczyciel i animator w Domu Kultury Portiernia w Warszawie. Poza stałą pracą uprawia wędkarstwo, tworzy muzykę współczesną, komponuje i orkiestruje, wymyśla i konstruuje instrumenty muzyczne z materiałów sanitarnych używanych między innymi w miejscach, do których królowie chodzą piechotą. Interesuje się fotografią, robi świetne zdjęcia i zbiera stare aparaty fotograficzne, od 2018 zafascynowany również górami i wspinaczką.
Dobrochna Surma
skrzypce
cecha muzyczna:
szaleństwo morza i literatury w każdej nucie
Poznanianka z Poznania i wszystek Poznań. Gry na skrzypcach uczyła się 12 lat w szkole muzycznej, potem zarzuciła instrument na rzecz studiów dziennikarskich. Skrzypce trafiły wtedy do kategorii „hobby”. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim i obroniła pracę magisterską na temat muzyki filmowej. Po studiach podjęła pracę dziennikarki w Radiu Nowy Świat. W tej chwili w jej sercu i życiu zawodowym gości urocza branża odpadowa. Najlepsze chwile spędza na morzu, we mgle, chłodzie i warunkach powszechnie piętnowanych. Interesuje się akwarystyką. Ryby lubi jeść i hodować. Szaleje za domem rodzinnym i jego mieszkańcami. Rytm, ekspresja, akcentowanie – są na stałe w jej muzycznym stylu. Inspiruje się minimalistyczną grą skrzypaczki YuEun Kim.
Michał Jankowski
gitara akustyczna
cecha muzyczna:
harmonia, spokój i płynność
Poznaniak urodzony w Szamotułach, zamieszkały obecnie „wew Skocji” (okolice Skoków, powiat wągrowiecki), anglista, nauczyciel akademicki, specjalista od wymowy, leksykograf, informatyk, współautor wielu słowników i podręczników, m.in. aplikacji do nauki poprawnej wymowy angielskiej Say It Right Online. W szkole muzycznej grał na flecie, a w końcu został gitarzystą samoukiem. Pracuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Anglistyki (wcześniej w Instytucie Filologii Angielskiej), udziela też profesjonalnych konsultacji polskim wokalistom śpiewającym po angielsku. W wolnych chwilach gra w tenisa lub ping-ponga i wymyśla niestworzone konstrukcje językowe z najzwyklejszych słów i zdań.
Mariusz Sprutta
gitara basowa, śpiew, narracje
cecha muzyczna:
kompresor w palcach prawej ręki
Poznaniak urodzony w Wągrowcu o nazwisku, które prawdopodobnie pochodzi ze Szkocji (w Polsce od 6 pokoleń). Uczył się śpiewu chóralnego (śpiewa do dziś i jako fascynat brzmień niskich sięga dolnego A), gry na flecie prostym, puzonie i kontrabasie, a skończył jako gitarzysta. Jest absolwentem Geomorfologii i Pelogeografii Czwartorzędu na UAM w Poznaniu, podróżnikiem, speleologiem, polarnikiem, taternikiem i himalaistą (zdobył 2 ośmiotysięczniki). Jego pasje poza muzyką to góry, zwłaszcza szkocka specjalność: wspinaczka lodowa, whisky single malt, języki celtyckie, historia i psychologia wierzeń religijnych. Ulubieni basiści basisty to: Tal Wilkenfeld, Marcus Miller i Victor Wooten.
Filip Wyrwa
perkusja i instrumenty perkusyjne
cecha muzyczna:
rytmiczne skupienie i pokora groove'u
Poznaniak urodzony w Wieleniu, ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w klasie perkusji jazzowej. Aktualnie studiuje na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Inspiracji szuka w jazzie i muzyce elektronicznej, a szczególne miejsce w jego sercu zajmuje muzyka tradycyjna tj. folkowa. Poza zestawem gra też na różnych bębnach ręcznych: djambe, talking drum, frame drum. Wspólnie z ojcem Piotrem Wyrwą produkują werble, w których każdy element (prócz sprężyn i naciągu) jest indywidualnym i twórczym dziełem. Fascynują go rozmaite barwy i faktury dźwiękowe. Bawi się w sound design, preparując i elektryfikując przedmioty z pozoru amuzyczne, i szukając nieoczywistych dźwięków otoczenia w trakcie nagrań terenowych. Zajmuje się również komponowaniem muzyki do sztuk teatralnych.
Współpraca
Julia Owczarekskrzypce
cecha muzyczna:
Szósty Zmysł, prawda pod opuszkami
Głogowianka, która w wieku 2 lat grała już jednym palcem na pianinie, a skrzypce pierwszy raz chwyciła kiedy miała 4 lata. Ukończyła pełną edukację muzyczną, I stopień w Głogowie i II stopień w Poznaniu. Studiowała kompozycję klasyczną i kompozycję muzyki filmowej w Akademii Muzycznej w Łodzi, także kompozycję muzyki filmowej w Berklee College of Music oraz w Guildhall School of Music & Drama w Londynie, gdzie od 2020 roku mieszka i pracuje jako kompozytorka muzyki filmowej i teatralnej oraz nauczycielka gry na skrzypcach. Miłość odkrywania - podróży, dzikiej natury, zwłaszcza gór - wyssała z mlekiem matki. Czyta Mrożka, Tołstoja i Dostojewskiego, a w muzyce inspirują ją m.in. Maxim Vengerov, Itzhak Perlman i Patricia Kopatchinskaja.
Maciej Czarnecki
perkusja i perkusjonalia
cecha muzyczna:
chemia rytmu
Krakowianin, absolwent Akademii Muzycznej (perkusja) i Politechniki Poznańskiej (inżynieria chemiczna i procesowa), programista, producent, muzyk studyjny (na płytach, festiwalach i realizacjach telewizyjnych), mistrz perkusjonaliów, które wykorzystuje w stylach od klasyki, przez etno, rock, funk, pop, po muzykę elektroniczną. Współpracował z Edytą Górniak, Mietkiem Szcześniakiem, Martą Podulką, Kostkiem Andriejewem, Gabrielem Fleszarem, Lidią Zielińską, Kapelą z Orliczka, Trio BenBen, Trio Vibrassions, orkiestrą Co-Operate, Sorrir Por Favor i Groovetime. Aktywnie działa w zespołach DrumWork, Undertape, Apana, Osoka oraz LaVita Quartett. Kocha podróże oraz nauki ścisłe.
Krzysztof Łangowski
gitara elektryczna, realizacja dźwięku
cecha muzyczna:
prędkość światła i super ucho
Poznaniak, absolwent Fizyki na UAM w Poznaniu w specjalności realizacja dźwięku. Pracował w sklepach muzycznych i w POSiR, w firmie nagłośnieniowej Broker Sound, był realizatorem dźwięku w Uniwersyteckim Studio Filmowym UAM. Obecnie jest specjalistą i konsultantem w Proaudio-AVT we Wrocławiu. Grał w Roland i Corvus (później Mindtwister), realizował nagrania różnych zespołów i orkiestr symfonicznych (m.in. podczas festiwali Transatlantyk A.P. Kaczmarka). Jego mistrzami są: Gambale, Napiórkowski, Petrucci, Raduli, Satriani i Ritenour; a innymi wykonawcami godnymi naśladowania: Dream Theater, Grzegorz Turnau, Pink Floyd, Flecktones i Woolfstone.
Robert Carranza Agaciński
perkusja i perkusjonalia
cecha muzyczna:
latynoskie źródło rytmu
Poznaniak, edukację muzyczną rozpoczął w wieku 7 lat, 12 lat uczył się gry na klasycznych instrumentach perkusyjnych, by wyspecjalizować się w perkusjonaliach. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu na kierunku perkusja klasyczna, od 2018 roku studiuje w Katowicach na wydziale jazzu i muzyki estradowej AM. Doświadczony sceniczne i studyjne, muzyk otwarty na wiele gatunków, gra szeroko pojętą muzyką rozrywkową: latynoską, południowo-amerykańską, a szczególnie afro-peruwiańską i celtycką. Współpracował m.in. z Mietkiem Szcześniakiem, Kubą Badachem, Kasią Moś, Kasią Cerekwicką, Beatą Bednarz, Krzysztofem Herdzinem, Marcinem Wyrostkiem i orkiestrą CoOperate.
Krzysztof Ryszard Brych
flażolety, akordeon, saksofony, dudy, harmonijka ustna, instrumenty klawiszowe
cecha muzyczna:
słońce i wiatr pod palcami
Poznaniak osiadły w Warszawie, multiinstrumentalista specjalizujący się w grze na dęciakach, kompozytor, aranżer i nagłośnieniowiec. W dzieciństwie zwiedził Europę z chórem chłopięcym Stefana Stuligrosza, a po ukończeniu szkół i spełnieniu "zaszczytnego obowiązku", wyjechał grać do Skandynawii. Po powrocie do Polski uczył dzieci i młodzież gry na flażolecie i instrumentach dętych w Lubońskim Ośrodku Kultury. Od wielu lat jest kierownikiem muzycznym Międzynarodowych Warsztatów Flażoletowych w Poznaniu. W 2017 roku zamieszkał w stolicy, gdzie pracuje w Ośrodku Kultury Arsus jako realizator dźwięku i światła. W wolnych chwilach oddaje się wędkowaniu, swojej pasji życia.
Artur Grudziński
pianino, instrumenty klawiszowe
cecha muzyczna:
wyobraźnia, technika, wirtuozeria
Bydgoszczanin, absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, wzięty pianista i muzyk studyjny, aranżer i kierownik muzyczny festiwali. Grał m.in. z Andrzejem Zauchą, Marylą Rodowicz, Ewą Bem, Grażyną Łobaszewską, Lorą Szafran, realizował setki koncertów i rejestracji radiowo-telewizyjnych z czołówką polskiej sceny muzycznej, aktorskiej i reżyserskiej. Napisał ponad 200 kompozycji (oratoria, piosenki, ilustracje filmowe i reklamy) oraz 2500 aranżacji. Był współrealizatorem znanego programu Śpiewające Fortepiany oraz współtwórcą i współprowadzącym nadawanych na żywo programów Teleranek i Songowanie Na Ekranie.
Maksymilian Mińczykowski
perkusja
cecha muzyczna:
ekscytujący dotyk triolowych shuffle'i
Poznaniak, absolwent podstawowej i średniej szkoły muzycznej oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej w Poznaniu. Podczas studiów rozwijał też swoje umiejętności na Wydziale Instrumentalnym na kierunku perkusja. Od najmłodszych lat inspiruje go szeroko pojęta muzyka rozrywkowa, dlatego swobodnie porusza się w zróżnicowanych stylistykach od muzyki klasycznej, przez rock, pop, po jazz, funk i soul. Współpracował z Poznańską Orkiestrą Rozrywkową, zespołem Schatzi oraz Dizzy Boyz Brass Band, obecnie na stałe pracuje w Orkiestrze Reprezentacyjnej Sił Powietrznych. Jego ideałem bębniarza jest Jeff Porcaro.
Marek Wawrzyniak
perkusja
cecha muzyczna:
wrażliwość i rockowa subtelność
Poznaniak z dziada pradziada. Onegdaj współtworzył poznańską scenę metalową grając m. in. w takich kapelach jak Ad Patres, Aion, Corvus, Mindtwister (w dwóch ostatnich wraz z Krzysztofem Łangowskim). Na stałe jest perkusistą Kwartetu Proforma znanego również ze współpracy z Kazikiem Staszewskim (nagrali wspólną płytę CD oraz koncert na DVD). Wielbiciel twórczości Franka Zappy, Kurta Vonneguta i Woody Allena. Szczęśliwy mąż i ojciec dwóch łobuzów. Typ rodzinnego faceta. Silnie uzależniony od muzyki. Na dłużej odcięty od swojej kolekcji płyt traci kontakt z rzeczywistością. Lubi styl gry Johna Bonhama i Neila Pearta.
Muzycy, którzy występowali w JRM:
Rory Dallas Allardice (1990-1997)- śpiew, mandolina, flażolety, harmonijka ustna, bodhran
Jacek Podbielski (1990-1994)
- śpiew, gitara
Tomasz Urban (2004-2016)
- skrzypce
Witold Wojtkowiak (1997-2009)
- perkusja
Bartłomiej Krawczak (2010-2015)
- perkusja
Mariusz Graczyk (1994-1997 i 1999-2005)
- akordeon, instrumenty klawiszowe
Natalia Rogińska (2016-2018)
- skrzypce
Konrad Rogiński (2016-2017)
- instrumenty perkusyjne, dudy, saksofon
Magdalena Niedziejko (1995-1997)
- skrzypce
Mirik Arsenyan (1995-1997)
- instrumenty perkusyjne
Diarmuid Johnson (2007-2010)
- flety, flażolety
Martin Parker (1997-2000)
- śpiew, gitara, mandolina, skrzypce
Artur Gronowski (1997-1999)
- gitara basowa
Tomasz Dolezich (1997-1999)
- skrzypce
Zbigniew Rybak (2000-2003)
- skrzypce
Wojciech Jachowski (2000-2003)
- śpiew, gitara, flet
Katarzyna Aszyk (2003-2006)
- śpiew
Przemysław Wawrzyniak (2004-2005, 2005-2006)
- dudy szkockie, flety i flażolety, bodhran oraz instrumenty perkusyjne
Wojciech Jurgiel (2005-2006)
- akordeon guzikowy, akordeon klawiszowy
Goście, przyjaciele i muzycy współpracujący z JRM:
Simon Caar (1994)- flet irlandzki
Bogna Bartkowska (1994)
- śpiew, gitara
Wojciech Hoffmann - Turbo (1999)
- gitara
Paweł Kobus Open Folk (2000)
- dudy galicyjskie, flety
Sandy Brechin - Búrach (2000)
- akordeon
Greg Borland - Búrach (2000)
- skrzypce
Barbara Karlik (2003-2005)
- harfa celtycka, śpiew
Paweł Głowacki - The Medley (2003-2004)
- banjo
Paweł M. Lipnicki (2003)
- śpiew i gra aktorska
Carlos Núñez (2004)
- dudy galicyjskie, flety, flażolety
Maciej Paszak (2004)
- dudy galicyjskie
Andrzej Baranowski - The Medley (2004-2014)
- gitara
Romuald Andrzejewski (2005)
- instrumenty klawiszowe
Witold Cisło - Krzysztof Kiljański Band (2005)
- perkusja
Jarosław Buczkowski (2005)
- akordeon guzikowy
Tomasz Ujma - Częstochowa Pipes & Drums (2007- )
- dudy szkockie
Piotr Zawadzki (2010-2011)
- gra aktorska
Przemysław Śledziuha Śledź - Mr Zoob, Hot Water, Wilczy Pająk, La Roca (2014)
- gitara elektryczna
Piotr Kichler (2013-2015)
- perkusja
Krzysztof Ryszard Brych (2010- )
- instrumenty klawiszowe, akoreon, saksofony, flażolety, harmonijka ustna, dudy
Miłka Małecka (2005- )
- śpiew
Maksymilian Mińczykowski (2009- )
- perkusja
Marek Wawrzyniak - Kwartet ProForma (2011- )
- perkusja
Robert Carranza Agaciński (2018- )
- instrumenty perkusyjne
Piotr Kraśner (2020- )
- perkusja i instrumenty perkusyjne